Najnowsze wpisy

  • in

    Sprawdzam …jak pracuje agencja?

    Pisałem niedawno o tym, że agencje marketingową trzeba kontrolować. Trzeba sprawdzać jakie efekty dają działania, które prowadzi agencja marketingowa. Co klient powinien sprawdzać? W sumie wszystko …oczywiście, wszystko w granicach rozsądku. Nie można żądać od agencji odsłaniania wszystkich szczegółów kampanii – wiadomo, że wiele rzeczy będzie wewnętrznym know how, którego agencja nie zdradzi. Rozsądny klient […] More

  • in

    Jak kontrolować działania marketingowe?

    Kontrola w marketingu jest ważna, ale należy sobie odpowiedzieć na pytanie, gdzie jest granica normy, a gdzie zaczyna się absurd. Jak kontrolować działania marketingowe – kilka punktów widzenia Mam dużo klientów. Tematem, który pojawia się …rzadko (?!) jest pojęcie kontroli w marketingu. Naprawdę rzadko pada pytanie, jak kontrolować na co wydawane są pieniądze klienta. Wiele […] More

  • in

    Marketing a bezradność związana z przełomem roku

    Mam wrażenie, że ledwie wczoraj pisałem podobny tekst – dotyczący problemów agencji marketingowych związanych z przełomem roku, a tu kolejny rok za nami. Pewnie większość osób z branży zna ten ból. Przełom roku, czyli czas kiedy świat staje na głowie, bo koszty zostają, a zlecenia się kończą. Jak co roku, koniec roku to walka o […] More

  • in

    Marketing a problemy z klientami

    Odchodząc nieco od tematyki pandemicznej, pewnie każdy z Was miał jakiegoś klienta, którego nie akceptował i najchętniej by się pozbył. Przez lata pracy w marketingu i u mnie zdarzały się przypadki, że nadawałem na zupełnie innych falach niż mój klient. Pani Prezes Parę tygodni temu zdarzył się ponownie taki przypadek. Trafiła do mnie pani, która […] More

  • in

    Marketing a lockdown gospodarki 2020

    Kto pracuje w marketingu, ten wie że końcówka roku to czas wzmożonego wysiłku. Wszyscy walczą o budżety na przyszły rok. Wszyscy pracują na 110%, tylko po to, żeby dobrze wejść w ten kolejny rok i mieć względny spokój. Odnoszę wrażenie, że nie lubię tego czasu. Chyba się starzeję. Coraz bardziej preferuję ciszę i spokój, niż […] More

  • in

    Świat wraca do …marketingu!

    Po ostatnich ciężkich paru miesiącach, widać wyraźne poruszenie w branży. Rzadko się zdarza, żeby skuteczność w sprzedaży wynosiła blisko 100%. Coś więc musi być na rzeczy …ale po kolei. Świat wstrzymał oddech, również w marketingu Świat stanął kilka miesięcy temu. Nagle przestały latać samoloty, ludzie zostali pozbawieni możliwości powrotu do domu. Później wiele mniejszych firm […] More

  • in

    Reklama dla restauracji – na co warto zwrócić uwagę?

    Całkiem sporo pisałem ostatnio o sytuacji rynku marketingowego w erze CoVid-19. Dzisiaj chciałem skupić się na nieco innym zagadnieniu, a mianowicie o restauratorach. Bary i restauracje są biznesami, które bardzo mocno odczuły skutki lockdown, który mieliśmy od marca do czerwca. Co się zmieni w marketingu dla restauracji? Będąc związany ze światem marketingu, spotykałem się z […] More

  • in ,

    Biznesem rządzą zmysły. Czy marketing sensoryczny będzie się rozwijał?

    Nie przez przypadek w okresie przedświątecznym w galeriach handlowych roztacza się woń pierników lub jabłek z cynamonem. To wszystko część celowych działań, które stanowią część marketingu sensorycznego. Czym dokładnie jest ten trend i czy będzie się rozwijał? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć poniżej. Zacznijmy od definicji. W teoretycznym ujęciu marketing sensoryczny to system działań […] More

  • in

    Marketing w czasach pandemii. Jak prowadzić agencję, żeby nie zbankrutować?

    Gospodarka powoli wstaje z kolan. Rząd odmraża kolejne sektory gospodarki, a jak trzyma się branża? Podobno bardzo źle. Wiele firm zawiesiło kampanię, wiele zrezygnowało – niektóre agencje marketingowe stanęły przed ryzykiem bankructwa. Jest to słowo, którego wszyscy się obawiają? Jak nie dać się w czasach zarazy? Przede wszystkim należy ograniczyć zbędne koszty. Każda firma ma […] More

  • in

    Koronawirus a marketing. Czego można się obawiać?

    Świat nigdy nie wyglądał tak jak teraz. Tarcze antykryzysowe, wsparcie rządu, masowe zwolnienia, stopowanie gospodarki i inne dziwne, niespotykane dotychczas działania. Obrywa się również branży marketingowej. U nas nie jest źle. Wielu stałych klientów, wiele mądrych decyzji i zaufanie, które procentuje. Fakt, część naszych klientów wstrzymała działania, bo „czasy są niepewne”. Na przeciwległym biegunie znajdują […] More

  • in

    Koronawirus a zwiększenie budżetu na marketing

    Wiecie jak działa giełda? Jest pewna stała ilość kapitału, która krąży w świecie. Jeśli ceny akcji lecą drastycznie w dół, ludzie którzy znają się na finansach traktują taką sytuację jak wyprzedaż. Kupują tanio, żeby za jakiś czas sprzedać z zyskiem. Wyprzedają z reguły osoby bojące się straty, w szczególności osoby, które nie znają się na […] More

  • in

    Koronawirus, a zwiększenie sprzedaży w e-commerce (i nie tylko)

    Sytuacja, w której się znaleźliśmy nabiera tempa. Coraz więcej osób jest diagnozowanych jako nosiciele nowego koronawirusa. Rośnie liczba zachorowań na świecie, rośnie liczba ofiar. Rynek wydaje się nie reagować aż tak źle jak można się było spodziewać. Rząd obiecuje pomoc, zobaczymy co z tego wszystkiego w przyszłości wyniknie. Wzrost sprzedaży w e-commerce Pandemia spowodowała również […] More

Wczytaj więcej
Przeczytałeś wszystkie wpisy