in

Promocja strony internetowej

To ważna rzecz.

Marki często tworzą serwisy produktowe, serwisy kampanii, którą tworzą przy współprac z agencjami i domami mediowymi. Nie możemy zapominać oczywiście o promocji strony głównej – tzw. korporacyjnej lub po prostu – strony firmowej.

Jestem zwolennikiem promocji stron internetowych

Może wynika to z doświadczenia, a co za tym idzie – wiedzy, że marki, które należycie podejdą do tego tematu radzą sobie znacznie lepiej w walce o klienta niż marki, które nie inwestują w rozwój serwisu i jego pozycjonowanie.

Marka może nie promować się na Facebooku, Instagramie, może nie publikować contentu na serwisach. Jednak nad pozycjonowaniem każda z nich powinna się pochylić.

Pamiętajmy, że Internet staje się coraz ważniejszy. Sklepy stacjonarne są zamykane i przenoszą się do Internetu, banki i towarzystwa ubezpieczeniowe likwidują swoje placówki i główną aktywność skupiają na działaniach internetowych. A część firm, zwłaszcza tych które zakładają i prowadzą młode osoby, od razu stawia na Internet.

Dla kogo promocja strony Internetowej?

Promocja strony internetowej jest dobrym rozwiązaniem dla firm, które podchodzą poważnie do swojego biznesu i wiążą z nim przyszłość. Czyli dla wszystkich tych firm, które chcą budować wartość swojej marki. Osobiście znam marki, które mają inne podejście. Nie chcą nic budować, podchodzą do tematu biznesu „zarobić tu i teraz”, a po dwóch, trzech latach – zamknąć swój biznes. Następnie otworzyć inny i powielić schemat. Oczywiście są to naganne moralnie biznesy, których nie popieram.

Podmiotami, które muszą promować swoją stronę www, są sklepy internetowe (e-commerce). Bez tej aktywności, czyli pozostawienie serwisu samemu sobie można zamknąć biznes. Samo z siebie nic się nie dzieje – sklep internetowy potrzebuje budżetu i to dużego.

Do tematu promocji strony internetowej można podejść na dwa sposoby. Zakładasz firmę i mozolnie zaczynasz budować coś co wiesz, że da efekty. Tworzysz jeden tekst, drugi, trzeci …stawiasz na rozwój contentu na stronie. Zależy Ci na tym, żeby prawidłowo zoptymalizować i indeksować stronę w wyszukiwarce. Później całe pozycjonowanie, budowanie sieci linków, publikacje contentowe etc. Patrząc z boku pozycjonowanie można porównać do inwestycji w dziecko – wychowujesz je przez kilka lat, „pracując” nad/z nim każdego dnia i mając nadzieję na to, że jak będzie już pełnoletnie, a Ty stary i zmęczony, to Twoje dziecko Ci pomoże.

Działania dla cierpliwych

Z pozycjonowaniem jest dokładnie tak samo – zwróci Ci się ale dopiero po kilku latach. Zawsze powtarzam to klientom, jednak większość osób podchodzi do tematu tak, że na spotkaniu przytakuje i rozumie, podpisuje zlecenie. Kampania trwa 2, 3 miesiące i wtedy dzwoni klient, że to nic nie daje i przerzućmy budżet na Facebooka, czy jakieś inne dziwne narzędzie, które jest wybierane głównie przez społeczny nacisk i błędne przekonanie, że firma na Facebooku być musi. Przy takim założeniu nie zbudujemy dużej marki, niestety.

I teraz pytanie do Was – jak podeszlibyście do swojego biznesu w takiej sytuacji: chcecie założyć sklep internetowy, macie odpowiedni budżet i wiecie, że Wasz sklep potrzebuje promocji. Jak podchodzicie do tego tematu? Jakie kroki podejmujecie, w jakiej kolejności i ogólnie – jako marketerzy co powiedzielibyście takiemu klientowi? Piszcie w komentarzach!

SocialOn

[Głosów:10    Średnia:4.9/5]

One Comment

Leave a Reply
  1. Zawsze jak prowadzimy promocję jakiejś firmy, to promujemy stronę. Wyjątkiem są sytuacje, kiedy kampania dotyczy znanej przez wszystkich marki. Jeśli promujemy Pepsi, to wszyscy wiedzą co to jest i nie trzeba promować żadnej strony. Jeśli jednak promujemy markę XYZ, która dopiero wchodzi w świadomość konsumenta, to dobrze jest promować stronę, ale strona służy tutaj jako dodatkowa forma promocji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak zdobyć klientów przez Internet?

Korzyści marketingu internetowego