in

Reklama dla restauracji – na co warto zwrócić uwagę?

Całkiem sporo pisałem ostatnio o sytuacji rynku marketingowego w erze CoVid-19.

Dzisiaj chciałem skupić się na nieco innym zagadnieniu, a mianowicie o restauratorach. Bary i restauracje są biznesami, które bardzo mocno odczuły skutki lockdown, który mieliśmy od marca do czerwca.

Co się zmieni w marketingu dla restauracji?

Będąc związany ze światem marketingu, spotykałem się z wieloma ludźmi, którzy prowadzą wiele biznesów. Jedną z tych grup, były osoby posiadające swoją restaurację, hotel, bar …w skrócie całe HoReCa.
Grupa dość specyficzna, którą można podzielić na kilka kategorii, w zależności od tego, na którym etapie jest ich biznes. Rozmawiając z początkującym przedsiębiorcą, głównym argumentem jest brak środków. Rozmawiając z doświadczonym przedsiębiorcom, który ma swoją restaurację od wielu już lat, słyszymy że skoro przez tyle lat restauracja dawała sobie radę praktycznie bez marketingu, to po co mu marketing?

Po co marketing dla restauracji?

Koronawirus zmienił podejście wielu właścicieli restauracji. Słabe firmy, firmy źle zarządzane i te które nie prowadziły działań marketingowych – upadły. Te firmy, które przetrwały uświadomiły sobie, że bez prowadzenia działań marketingowych i stałego rozwijania swojego biznesu w Internecie, prowadzenie restauracji na dłuższą metę się nie uda. Świat się zmienił nie do poznania od momentu pojawienia się Internetu. Teraz, kiedy świat stanął na głowie ponieważ pojawił się mikroskopijny wirus atakujący ludzkość, marketing jest jeszcze bardziej potrzebny.

Wniosek jest prosty – chcesz prowadzić swoją restaurację i się rozwijać? Musisz prowadzić działania marketingowe. Bez tego, zmień zawód i zajmij się czymś innym …

Jakie działania prowadzić?

Wszystko zależy od tego, co chcemy osiągnąć.

Inne działania będą prowadzone, gdy chcemy zbudować firmę, która stanie się kultowa, zostanie zamieszczona w różnych przewodnikach jako miejsce, które należy odwiedzić. Inne, jeśli chcemy szybko zarobić duże pieniądze, sprzedać swój biznes za duże pieniądze i zająć się inną tematyką.

Jestem zwolennikiem budowania stałych biznesów, więc skupię się głównie na tych działaniach.

Przede wszystkim należy „zbudować się” w Internecie.

Pozycjonowanie strony restauracji

Marka powinna przygotować strategię na pozycjonowanie. Zaistnienie w topie wyszukiwarki jest o tyle istotne, że to przez wyszukiwarkę turyści i osoby przyjezdne poszukują restauracji. Tutaj to oni sami poszukują tego, co możesz im zaoferować.

Masz tutaj 2 zadania – dotrzeć i przedstawić użytkownikom swoją ofertę. Gdy już odwiedzą Twoją restaurację, jakością obsługi, smakiem potraw, wystrojem etc. musisz zachęcić ich, żeby Twój lokal stał się dla nich stałym miejscem spotkań.

[Głosów:2    Średnia:5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Biznesem rządzą zmysły. Czy marketing sensoryczny będzie się rozwijał?