in

Codemedia. Czasami upadają najwięksi

Długo zastanawiałem się, czy podzielić się refleksją na ten temat, czy sobie odpuścić i zająć się czymś innym. Codemedia.

Największy Niezależny Dom Mediowy

Niewątpliwie temat ogłoszenia upadłości przez ten Niezależny Dom Mediowy to wydarzenie, które nie bez echa odbiło się w październiku na branży. Znam, współpracowałem, nie raz byłem na spotkaniach. Można by się rozpisywać lub skwitować jednym słowem ustosunkowując się do tego wydarzenia.

Jednak osobiście nie mam nic do zarzucenia osobom, które prowadziły tę firmę, ba mam nadzieję nadal żyć z nimi w dobrych relacjach. Co doprowadziło do upadku? Niewypłacalni klienci, wzięcie na siebie zobowiązania poniesienia kosztów kampanii telewizyjnej i krach. Klient, który nie płaci.

Dlaczego klienci nie płacą?

Myślę, że problemem branży (marketingowej jak i każdej innej) są klienci, którym się wydaje, że niepłacenie jest rozwiązaniem. Winny? Wg oświadczenia zarządu z 10.10.2019 –  TXM S.A i Basel Olten Pharm S.A. Będąc jakiś czas na rynku i rozmawiając z ludźmi, człowiek wie kogo unikać i komu nie składać ofert. Na temat tych firm krążą różne opinie, ale wniosek płynie jeden – lepiej omijać. Człowiek lepiej śpi i nie stresuje się płatnościami.

Wprawdzie i u nas zdarzają się firmy, które łagodnie określając „wymagają wypracowania dobrych relacji z ich działem księgowości”, to jednak jakoś dajemy radę. Dwa lata współpracy pozwoliły nam wypracować odpowiednie metody współpracy.

Nigdy jednak nie wiesz, co tak na dobrą sprawę stanie się z Twoją firmą, w podobnej sytuacji.

U nas również zdarzają się takie momenty, że człowiek się stresuje i zastanawia się co dalej. Praktyka pokazuje, że dobrze i z roku na rok lepiej. Takie wydarzenia jak upadłość kogoś z branży działa jednak na wyobraźnię. Skłania również do refleksji nad samym sobą. Najważniejsze to uczyć się na błędach – innych. Sytuacja z Codemedia jest jedną z lepszych lekcji, z której należy wynieść jakąś lekcję.

Tylko pytanie, w jaki sposób zabezpieczyć się przed klientem, który nie płaci?

Grunt to się nie poddawać!

Rozmawiając z kilkoma znajomymi z Codów powyżej opisana przyczyna upadku to jedna z dwóch składowych, które sprawiły, że Codemedia zakończyła swoją działalność. Gdyby nie zbieg niekorzystnych zbiegów okoliczności, to pewnie nadal firma funkcjonowałaby i się rozwijała. Niestety, stało się inaczej. Na rynku pojawiło się 50+ specjalistów, z dużym doświadczeniem w branży.

Kilka firm skorzysta, pewnie otworzy się kilka nowych podmiotów na rynku. Czas pokaże, ale trzymam za wszystkich kciuki!

 

SocialOn

[Głosów:36    Średnia:5/5]

6 Comments

Leave a Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Marketing szeptany a SPAM

Komputer kwantowy Google, a przyszłość marketingu (pozycjonowanie)