Rozmawiałem dzisiaj ze znajomą przez telefon. Zwykła, spontaniczna rozmowa wykonana podczas codziennego spaceru po okolicy. Wśród paru prywatnych rozterek i dylematów, które spędzają sen z powiek, przedmiotem rozmowy był właśnie content.
Content marketing jest wszędzie
Content marketing jest wszędzie, wystarczy tylko chwilę się nad tym zastanowić. Każda treść, która powstaje, to content. Nieważne w jakiej formie jest on przedstawiony – czy to w formie tekstu, filmu, czy jakiejkolwiek innej. Umiejętne wykorzystanie content marketingu, jest przesłanką decydującą o tym, że dana marka odniesie sukces lub nie.
Marketing się zmienia każdego dnia. Często są to drobne, nie zauważalne zmiany. Widzimy je jednak z perspektywy czasu. Myślę, że podobnie było z contentem – był z nami od zawsze, jednak dopiero od paru lat zaczynamy dostrzegać jego potencjał w marketingu.
Wzrost znaczenia contentu to zasługa Google
Nie jest tajemnicą, że Google znacząco wpływa na to jak wygląda obecnie świat. Ma on również swój udział w zbudowaniu znaczenia, jakie ma obecnie content marketing.
Algorytmy, które wprowadza w najpopularniejszych narzędziach, takich jak wyszukiwarka, coraz częściej promują wartościowe, merytoryczne treści, a co za tym idzie – serwisy, które bogate są w atrakcyjną merytorycznie treść.
Treści te należy systematycznie rozwijać, wzbogacać w nią serwis aby zyskiwał on coraz lepszą pozycję w wyszukiwarce. Bez contentu, praktycznie nie ma pozycjonowania.
Po co ten cały content?
Niby wszystko jest zrozumiałe, ale czy coś poza tym?
Tak, cała masa rzeczy – cały storytelling marki bazuje na content marketingu. Bez treści, nie jesteśmy w stanie zbudować historii marki. Czy ktoś z nas wyobraża sobie prowadzenie social media bez treści? Osobiście tego nie widzę …tak samo jak nie widzę prowadzenia chociażby kampanii marketingu szeptanego bez wykorzystania treści i prowadzenia rozmowy z zainteresowanymi użytkownikami.
Nawet w kampaniach Google Ads content jest dominującą formą przekazu – nieważne czy to wyszukiwarka, czy GDN. Treść jest również wykorzystywana do definiowania się użytkowników – w końcu każdy z nich wpisuje określone treści, chcąc znaleźć w wyszukiwarce poszukiwane informacje.
Radio, telewizja, prasa?
Content jest wszędzie, należy tylko zwrócić uwagę na to, co wokół nas.
Bez treści nie ma marki
Każda marka musi posiadać treść.
Bez treści nie ma marki. Marka musi komunikować się ze swoimi klientami – nie uczyni tego bez przekazywania konkretnych informacji. Nie przedstawi bez niej swojej oferty, nie zaprezentuje usługi.
Jeśli nie stworzy swojej historii – nigdy nie przywiąże do siebie zainteresowanych użytkowników. Bez zakomunikowania swoich wartości, nie sprawi, że jej konsumenci będą je popierać i się z nimi utożsamiać itd.
Treść jest w każdym elemencie funkcjonowania marki, nie tylko tym Internetowym, ale również w tym równie ważnym – realnym świecie.
SocialOn