in , ,

Jak reklamować firmę w Internecie?

Nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie. Jeśli zastanawiasz się jak reklamować firmę w Internecie, musisz odpowiedzieć sobie na kilka podstawowych pytań. Przede wszystkim odpowiedz sobie na pytanie jaka jest Twoja grupa docelowa.

Wybór reklamy uzależniony jest od grupy docelowej

Jeśli Twoja grupa docelowa nie spędza czasu w Internecie, nie ma sensu prowadzić tam komunikacji. Może tak zdarzyć się, gdy Twoją grupą docelową są osoby starsze, a Ty prowadzisz biznes związany ze sprzedażą pakietów medycznych. Jeśli zastanawiasz się jak reklamować firmę w Internecie, wówczas odpowiedź jest prosta – nie reklamuj jej w Internecie. Taka reklama nie będzie skuteczna. Stracisz tylko pieniądze. Musisz wybrać tutaj inną formę działań reklamowych, niezwiązanych z Internetem.

Inaczej wygląda sprawa, jeśli Twoja grupa docelowa spędza dużo czasu w Sieci. Internet daje Ci możliwość dotarcia do tej grupy, przedstawienia jej swojej oferty a w konsekwencji – zachęcenie jej do skorzystania z Twojej oferty.
Grupę docelową musisz odpowiednio poznać. Musisz wiedzieć co lubi robić, jak się komunikuje, jaki przekaz i jaki język komunikacji jest przez nią akceptowalny. Mając tę wiedzę możesz skutecznie zaplanować działania marketingowe, odpowiednio wybrać kanały komunikacji i język, którym będziesz się posługiwać.

Strona internetowa i co dalej?

Strona internetowa i co dalej

Istnieją jednak pewne elementy strategii marketingowej, które są niezmienne. Nawet jeśli Twoja grupa docelowa nie korzysta z Internetu, Twoja firma potrzebuje strony internetowej.
Strona jest centrum komunikacji, do którego powinny odsyłać wszystkie narzędzia marketingowe z których korzystasz, nawet jeśli są to działania poza Internetem, np. ulotki reklamowe. Na nich również powinien znaleźć się adres strony www.

Jeśli posiadasz już stronę, musisz zacząć ją reklamować. Tutaj istnieje wiele metod i narzędzi, a profesjonalna agencja marketingowa udzieli odpowiedzi na Twoje pytanie – jak reklamować firmę w Internecie. Profesjonalna agencja marketingowa dokładnie przeanalizuje rynek i zaproponuje rozwiązania, które będą dla Ciebie odpowiednie.

Od czego zacząć reklamę firmy w Internecie?

To zależy …zastanawiając się nad promocją, powinieneś odpowiedzieć sobie na pytanie, czy zależy Ci na osiągnięciu szybkich efektów (pewnie, że Ci zależy), czy wolisz skupić się na realizacji długotrwałej strategii, która sprawi, że Twoja marka będzie silna i rozpoznawalna, ale dopiero w perspektywie dłuższej perspektywy czasowej.

Idealnym rozwiązaniem jest takie, w którym z jednej strony podejmujesz działania dające efekty tu i teraz, z drugiej inwestujesz, żeby w perspektywie kilkunastu – kilkudziesięciu miesięcy mieć pozycję lidera w swojej branży.

Efekty kampanii reklamowej tu i teraz

Reklama firmy w Internecie

W praktyce część działań, które zaproponuje Ci agencja marketingowa będą działaniami, których efekty zobaczysz błyskawicznie. Z reguły będą to kampanie z wykorzystaniem Google Ads lub Facebook Ads. Tutaj efekty będą zależały od budżetu, który chcesz wydać na kampanię reklamową. Gdy reklama zostanie zaakceptowana przez te dwa systemy reklamowe, zaczną one emitować kampanię według Twoich ustawień.

Efekty kampanii reklamowej na przyszłość

W tym samym czasie powinieneś zacząć prowadzić działania reklamowe związane z pozycjonowaniem strony. Jest tu wiele metod, dzięki którym Twoja strona będzie zwiększała ruch i widoczność w wyszukiwarce. Większość z nich zostanie Ci przedstawiona przez agencję marketingową, którą wybierzesz do współpracy. Powinieneś zapoznać się z każdą z nich – wybrać mądrze i świadomie, niekoniecznie kierując się tutaj względami budżetowymi. Pamiętaj – mniej, nie zawsze znaczy lepiej. Czasami korzystniej jest wydać dwa razy więcej środków, aby uzyskać cztery razy lepsze rezultaty.

Decydując się na pozycjonowanie miej świadomość – efekty nie przyjdą z dnia na dzień. To długie miesiące pracy zanim zaczniesz odczuwać jej efekty i zaczniesz zbierać jej owoce.

Jak reklamować firmę w Internecie – inne rodzaje działań

Reklama firmy w sieci – inne rodzaje działań

Content marketing to coś co obowiązkowo powinno znaleźć się w Twojej strategii, nawet jeśli dla Ciebie to tylko „głupie teksty”. To właśnie te „głupie teksty” budują siłę, znaczenie i widoczność Twojej marki. To na treściach opiera się większość działań marketingowych.

Ważne są również social media, choć osobiście odnoszę wrażenie, że ich znaczenie zaczyna spadać. Faktem jest, że zewsząd słyszy się, że trzeba być obecnym w social mediach. W praktyce jednak ich znaczenie ulega zmianie – ich prowadzenie nie jest wcale proste. Social media przyjmują rolę kanału komunikacji między użytkownikiem a marką (gdy marka jest duża i generuje spore zainteresowanie), albo kanału informacyjnego oraz budującego zasięg. I to głównie dzięki mechanizmom reklamowym dostępnym na platformach.

Skutecznym rozwiązaniem, choć nie dla każdej marki, są również działania związane z wykorzystaniem influencer marketingu.

Marketing szeptany idealny dla marek

Niedocenianym ciągle narzędziem marketingowym jest marketing szeptany. Zapewnia on dotarcie do zainteresowanego użytkownika, „szeptanie” mu do ucha, że najlepszym rozwiązaniem jest Twoja usługa. Tego typu działania mają dużą skuteczność sprzedażową. Wspierają one jednocześnie cały proces pozycjonowania strony.

Jeśli zastanawiasz się jak reklamować firmę w Internecie, to prawda jest taka, że musisz próbować różnych rozwiązań. Marketing jest specyficzną branżą, w której to samo rozwiązanie nie zawsze się sprawdzi w każdej kampanii. Nawet jeśli dotyczy ona tego samego produktu czy branży, co inna – na której możemy się wzorować.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Marketing dla fotowoltaiki

Marketing dla fotowoltaiki

Marketing w związku

Marketing w związku