Marketing szeptany na kryzys w firmie
Coraz częściej słyszy się, że czeka nas 4 fala pandemii. Program szczepień po początkowej fazie wzrostu, odnotowuje coraz mniejsze zainteresowanie. Mówi się o tym, że spodziewane są dzienne wzrosty zachorowań na poziomie 40 000 nowych przypadków dziennie.
Wiele firm nie jest pewna jutra. Wszyscy obawiają się, że gospodarka znowu będzie stała, że ludzie stracą pracę. Nie nazwałbym tego jeszcze stanem paniki, ale wielką niewiadomą i stanem wzmożonej ostrożności i wstrzymywaniem oddechu w oczekiwaniu jak to będzie. Na szczęście wróg nie jest już nam nieznany – przez blisko dwa lata zdążyliśmy go dobrze poznać. W moim osobistym odczuciu nie będzie już tak jak rok temu, czyli gwałtowny lockdown i blokada gospodarki. Nikogo już na to nie stać.
Czy prowadzić działania marketingowe?
Wiele firm staje przed dylematem, czy prowadzić działania marketingowe, czy lepiej je wstrzymać i poczekać na rozwój wypadków. I jak to w życiu bywa – marketing spychany jest często na boczny tor, budżety są blokowane. Działania marketingowe zamiast rozwijać firmę nie są prowadzone. Jest to błąd, który jest widoczny w kontekście poprzedniego lockdownu. Firmy, które nie wstrzymywały działań, a wręcz odwrotnie – te, które zwiększały budżety marketingowe, miały się znacznie lepiej niż te, które je wstrzymywały.
Wynika to z prostej kalkulacji. Podczas pandemii więcej osób nie wychodzi z domu, korzystają więc częściej z Internetu. Jeśli marka prowadzi działania marketingowe, jest w stanie dotrzeć do swojej grupy docelowej. Kolejny argument „za” prowadzeniem działań – mniejsza konkurencja. Skoro inni wstrzymują działania, większe prawdopodobieństwo wpływania na decyzje zakupowe konsumentów poprzez naszą komunikację i działania, które prowadzimy.
Docieraj poprzez marketing szeptany
Jeśli już wiesz, że prowadzenie kampanii marketingowej ma sens, nawet podczas pandemii, powinieneś zastanowić się jakie narzędzia marketingowe będą idealne do promocji Twojej firmy podczas czwartej fali pandemii.
Na uwagę zasługuje tutaj marketing szeptany. To skuteczne narzędzie, które pozwoli Ci precyzyjnie dotrzeć do zainteresowanych Twoimi usługami użytkowników Internetu. Nie jest to narzędzie zasięgowe, które pozwoli dotrzeć Ci do milionów potencjalnych klientów. Ma jednak bardzo ważną cechę, o którą ciężko w jakimkolwiek innym – pozwala dotrzeć z Twoją ofertą bezpośrednio do zainteresowanych użytkowników. Dotyczy to zarówno tych, którzy TERAZ są nimi zainteresowani jak i tych, którzy będą poszukiwać Twoich usług w przyszłości.
Marketing szeptany? Tak, ale umiejętnie
Marketing szeptany jest złożonym działaniem marketingowym. Po prostu trzeba go umieć zrealizować. To nie samo zamieszczanie wpisów – takie działanie nie miałoby najmniejszego sensu. Jeśli chcesz profesjonalny marketing szeptany, musisz mieć świadomość, że tego typu działania kosztują. Nie bierz na poważnie ogłoszeń w stylu „wpis za 2 złote”.
Tego typu wpisy niewiele Ci dadzą. Profesjonalna agencja marketingu szeptanego będzie kosztowała Cię znacznie więcej. Profesjonalne działania „szeptanki” będą bowiem realizowane z wykorzystaniem monitoringu mediów. Dodatkowo będzie analizowała wyniki, które pokazuje aplikacja a wpisy będą zamieszczane tylko w tych miejscach, w których będą przybliżać Twoją markę do zakładanego celu.
Częstym błędem klientów jest tu niestety ustalanie określonego KPI. Nie tak to działa. Nie da się z góry założyć, że w danym miesiącu trzeba będzie zrealizować 100 wpisów.
Znacznie lepszym rozwiązaniem jest umówienie się z agencją marketingową, że pojawiamy się tam gdzie istnieje taka potrzeba. Raz będzie to 50 wypowiedzi, innym razem 150. Obawy klientów, że będą płacić za nic są nieuzasadnione. Pamiętajmy, że klient zadowolony, to klient który zostanie z nami na stałe. Każda szanująca się agencja będzie więc realizować kampanię na 100%, z maksymalnym nastawieniem na osiągnięcie zamierzonego efektu.
Ile kosztuje marketing szeptany?
Jeśli nie „2 złote za wpis”, to ile kosztuje profesjonalna kampania marketingu szeptanego?
Obiektywnie patrząc na te działania, to powinny kosztować w granicach 3000 zł. Oczywiście, wycena uzależniona będzie od wielu czynników. Nie należy się jednak nastawiać na kampanię za 100 czy 200 zł. Takie „kampanie” nie mają najmniejszego sensu i są zbędnym wyrzucaniem pieniędzy w błoto.
Jeśli praca ma być zrealizowana jak należy, musi odpowiednio kosztować. Niestety rynek marketingowy zepsuty jest przez tych wszystkich, którzy uważają, że da się taniej …
Zawsze da się taniej, tylko pytanie czy ma być tanio czy dobrze?