in

Marketing w czasach pandemii. Jak prowadzić agencję, żeby nie zbankrutować?

Gospodarka powoli wstaje z kolan. Rząd odmraża kolejne sektory gospodarki, a jak trzyma się branża?

Podobno bardzo źle. Wiele firm zawiesiło kampanię, wiele zrezygnowało – niektóre agencje marketingowe stanęły przed ryzykiem bankructwa. Jest to słowo, którego wszyscy się obawiają?

Jak nie dać się w czasach zarazy?

Przede wszystkim należy ograniczyć zbędne koszty. Każda firma ma coś, z czego można zrezygnować, co można odłożyć na później i co nie jest niezbędne.
Nie powinno zwalniać się pracowników. Często to właśnie pracownicy są prawdziwą wartością firmy – pozbywając się ich, pozbywacie się Waszych przewag nad konkurencją.

Nie zwalniaj pracowników

Zwalnianie pracowników jest elementem, który powinniśmy rozważać w absolutnej ostateczności.

Jeśli ograniczymy zbędne wydatki, przekonamy się, że znajdą się w naszej firmie dodatkowe środki, które będziemy mogli przeznaczyć na przetrwanie.

Nie można myśleć jedynie o cięciach – na przeciwległym biegunie są inwestycje, które możemy poczynić, aby wiodło się nam lepiej. Pamiętajmy, że w takim czasie jak teraz mamy, wiele firm zamraża budżety, czyli nie inwestuje w rozwój. Paradoksalnie – to idealny moment, żeby zainwestować. Konkurencja jest mniejsza, a więcej osób przegląda Internet.

Zainwestuj w marketing. To najlepszy czas!

Jeśli zainwestujemy w marketing, zwróci się nam to bardzo szybko – dotrzemy do osób, które poszukują takich produktów i usług, które akurat mamy w ofercie.

Poza myśleniem o oszczędnościach, musimy myśleć również o sprzedaży. Pamiętajmy, że świat nie stanął, nie stanęły potrzeby które należy zaspokajać. Fakt – będzie ciężej niż normalnie. Jeśli jednak nie weźmiemy sprawy w swoje ręce, to nikt nie obroni firmy przed zamknięciem.

Sami musimy odpowiadać za swoje biznesy. Sami musimy pokazać, że w ciężkich momentach jesteśmy z tymi firmami, które stanowią o nas samych. Jeśli nie zrobimy wszystkiego na co w naszej mocy, kim będziemy?

Wiele firm czeka. To jest największe zło jakie mogło je spotkać – brak działania i oczekiwanie, że firma sama się wybroni, że państwo jej pomoże i przeznaczy różne subwencje na jej ratowanie. Niestety prawda jest taka, że nie ma co liczyć na pomoc.

Fakt, tarcza antykryzysowa i finansowa to bardzo dobry pomysł – pomaga przetrwać w ciężkich czasach, ale formalności, które należy przejść aby ją otrzymać, to prawdziwa droga przez mękę.

Zatem zamiast czekać i mieć nadzieję – zacznijmy działać. Podejdźmy racjonalnie do naszego biznesu i zróbmy wszystko co w naszej mocy, aby nie zbankrutować.

SocialOn

[Głosów:1    Średnia:5/5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Koronawirus a marketing. Czego można się obawiać?

Biznesem rządzą zmysły. Czy marketing sensoryczny będzie się rozwijał?