Gospodarka powoli wstaje z kolan. Rząd odmraża kolejne sektory gospodarki, a jak trzyma się branża?
Podobno bardzo źle. Wiele firm zawiesiło kampanię, wiele zrezygnowało – niektóre agencje marketingowe stanęły przed ryzykiem bankructwa. Jest to słowo, którego wszyscy się obawiają?
Jak nie dać się w czasach zarazy?
Przede wszystkim należy ograniczyć zbędne koszty. Każda firma ma coś, z czego można zrezygnować, co można odłożyć na później i co nie jest niezbędne.
Nie powinno zwalniać się pracowników. Często to właśnie pracownicy są prawdziwą wartością firmy – pozbywając się ich, pozbywacie się Waszych przewag nad konkurencją.
Nie zwalniaj pracowników
Zwalnianie pracowników jest elementem, który powinniśmy rozważać w absolutnej ostateczności.
Jeśli ograniczymy zbędne wydatki, przekonamy się, że znajdą się w naszej firmie dodatkowe środki, które będziemy mogli przeznaczyć na przetrwanie.
Nie można myśleć jedynie o cięciach – na przeciwległym biegunie są inwestycje, które możemy poczynić, aby wiodło się nam lepiej. Pamiętajmy, że w takim czasie jak teraz mamy, wiele firm zamraża budżety, czyli nie inwestuje w rozwój. Paradoksalnie – to idealny moment, żeby zainwestować. Konkurencja jest mniejsza, a więcej osób przegląda Internet.
Zainwestuj w marketing. To najlepszy czas!
Jeśli zainwestujemy w marketing, zwróci się nam to bardzo szybko – dotrzemy do osób, które poszukują takich produktów i usług, które akurat mamy w ofercie.
Poza myśleniem o oszczędnościach, musimy myśleć również o sprzedaży. Pamiętajmy, że świat nie stanął, nie stanęły potrzeby które należy zaspokajać. Fakt – będzie ciężej niż normalnie. Jeśli jednak nie weźmiemy sprawy w swoje ręce, to nikt nie obroni firmy przed zamknięciem.
Sami musimy odpowiadać za swoje biznesy. Sami musimy pokazać, że w ciężkich momentach jesteśmy z tymi firmami, które stanowią o nas samych. Jeśli nie zrobimy wszystkiego na co w naszej mocy, kim będziemy?
Wiele firm czeka. To jest największe zło jakie mogło je spotkać – brak działania i oczekiwanie, że firma sama się wybroni, że państwo jej pomoże i przeznaczy różne subwencje na jej ratowanie. Niestety prawda jest taka, że nie ma co liczyć na pomoc.
Fakt, tarcza antykryzysowa i finansowa to bardzo dobry pomysł – pomaga przetrwać w ciężkich czasach, ale formalności, które należy przejść aby ją otrzymać, to prawdziwa droga przez mękę.
Zatem zamiast czekać i mieć nadzieję – zacznijmy działać. Podejdźmy racjonalnie do naszego biznesu i zróbmy wszystko co w naszej mocy, aby nie zbankrutować.
SocialOn