Marketing w Internecie czasami przybiera niespodziewane formy. Czasami również łączy się z wieloma aktywnościami, które realizowane są poza Internetem – wtedy mówimy o marketingu offline. Marki wykorzystują te działania integrując je inteligentnie z tym, co realizowane jest w Internecie. Jednym z ciekawszych połączeń jest integracja działań podejmowanych w Internecie z telemarketingiem.
Czy telemarketing jest skuteczny?
To pytanie na które wielu próbuje uzyskać odpowiedź, ale również pytanie na które nie ma jednolitej odpowiedzi. Niektóre marki próbują działań telemarketingowych i argumentują, że jest to bardzo skuteczne narzędzie do pozyskiwania nowych klientów. Z kolei inni twierdzą, że to nie działa i żałują, że podejmowali tego typu aktywności.
Jak zawsze – ile osób, tyle opinii.
Oceniając skuteczność tego narzędzia należy zastanowić się, co tak właściwie chcemy nim osiągnąć? Czy jest to kanał pozyskania nowych klientów, zdobywania leadów, zbierania zamówień, promocji czy czegoś jeszcze innego.
Sami próbowaliśmy tego typu działań. Co możemy powiedzieć?
Jest to działanie skuteczne, wymaga jednak dobrego, zaangażowanego zespołu, sprawnego systemu kontroli i odpowiedniego wynagrodzenia. Przy czym przez odpowiednie wynagrodzenie rozumiem wynagrodzenie podstawowe (niskie) oraz atrakcyjny system motywacyjny. Jeśli damy za duże wynagrodzenie podstawowe, to żaden pracownik nie będzie miał parcia na uzyskanie dobrego wyniku. Jeśli damy za niską podstawę – pójdą gdzie indziej.
Jeśli dział telemarketingu zbudujemy poprawnie, będziemy mieli z niego dobre wyniki, w sumie niezależnie od branży, w której działamy.
Marketing w Internecie uzupełniony o telemarketing
Zbudowanie skutecznego i sprawnego działu telemarketingu to pierwszy problem, z którym zetkniemy się próbując zwiększyć obroty. Kolejną trudnością, na którą się natkniemy to integracja tego co udało się już nam zbudować z działaniami marketingowymi.
Marketing w Internecie jest bogatym pojęciem, które obejmuje cały szereg działań takich jak content marketing, marketing szeptany, social media, pozycjonowanie i całą masę innych. Planując działania marketingowe musimy uwzględnić działania obejmujące obszar całego kraju, a jeśli działamy lokalnie – marketing lokalny.
Zdarzyła się Wam taka sytuacja, że dzwoni do Was nieznajomy numer, a Wy zamiast odebrać sprawdzacie w Internecie kto to? Pewnie nie raz …
Podobnie będą robić osoby, do których będzie dzwonić Wasz telemarketing. Jeśli nie zadba się o pozytywne opinie i dokładne opisanie przedmiotu rozmowy, to użytkownik wpisując nasz numer telefonu trafi na opinie w stylu „spam”, „wyłudzenie”, „oszustwo”. Tego typu wypowiedzi znajdują się na różnych serwisach, które mają informować nas, kto dzwoni do nas z nieznajomego numeru.
Powinniśmy więc zadbać o pozytywne opinie w tym miejscu oraz mieć świadomość, że negatywne opinie również, prędzej czy później zaczną się pojawiać. Wykorzystać możesz do tego marketing szeptany.
Telemarketing a dedykowany landing page
Całkiem ciekawym rozwiązaniem może być sytuacja, w którym tworzymy dedykowany landing page, który zostaje wypozycjonowany na konkretne numery telefonów. Takie rozwiązanie pozwoli nam dotrzeć z ofertą do osób, które nie odebrały naszego telefonu, ale mogą być zainteresowane skorzystaniem z naszej usługi.
Po drugie, dedykowany landing page zdepozycjonuje inne serwisy, które mogą zawierać wiele negatywnych opinii. W końcu nikt nie lubi telemarketingu. Mimo tego, pozostaje on jedną ze skutecznych metod na dotarcie do zainteresowanych użytkowników, przedstawienie im naszej oferty oraz sprzedaż naszej usługi.
Jeśli już decydujemy się na wykorzystanie konkretnej formy działań marketingowych, powinniśmy opracować odpowiednią strategię marketingową. Powinna ona uwzględniać różnego rodzaju sytuacje i pojawienie się negatywnych opinii, co może wywołać aktywna kampania telemarketingu.