Najnowsze wpisy

  • Marketing w związku
    in , ,

    Marketing w związku

    Marketing wszystkim kojarzy się z reklamą firmy, która ma realizować określone cele. Ale marketing to coś więcej. Chciałem dzisiaj poruszyć temat, którym jest marketing w związku. Marketing to codzienność każdego z nas Każda osoba każdego dnia realizuje działania marketingowe. Nie są to kampanie płatne, które emitujemy w Internecie, ale zwykłe zachowania, których często nie kojarzymy […] More

  • Marketing dla fotowoltaiki
    in ,

    Marketing dla fotowoltaiki

    Fotowoltaika to bez wątpienia branża, która właśnie przeżywa swoje najlepsze 5 minut. Podobnie jak marketing dla fotowoltaiki, czy precyzyjniej mówiąc – dla firm, które zajmują się szeroko rozumianą branżą fotowoltaiczną. Szybkiego wzrostu tej branży nie zmienił nawet fakt planowanych reform prawnych, które doprowadzą do tego, że panele fotowoltaiczne nie będą tak bardzo opłacalne jak dotychczas. […] More

  • in

    Marketing lokalny

    Istnieje wiele różnych rodzajów marketingu, z którym podczas kariery zawodowej się spotykamy. Wśród wielu globalnych marek, które obsługujemy mamy kilka mniejszych – lokalnych. Marketing lokalny – czy warto? Zawsze warto prowadzić działania marketingowe. Jeśli ich nie prowadzisz – nie rozwijasz się. Bez marketingu nie masz większych argumentów, aby rozwijać swój biznes. Mówi się, że od […] More

  • in

    Sprawdzam …jak pracuje agencja?

    Pisałem niedawno o tym, że agencje marketingową trzeba kontrolować. Trzeba sprawdzać jakie efekty dają działania, które prowadzi agencja marketingowa. Co klient powinien sprawdzać? W sumie wszystko …oczywiście, wszystko w granicach rozsądku. Nie można żądać od agencji odsłaniania wszystkich szczegółów kampanii – wiadomo, że wiele rzeczy będzie wewnętrznym know how, którego agencja nie zdradzi. Rozsądny klient […] More

  • in

    Jak kontrolować działania marketingowe?

    Kontrola w marketingu jest ważna, ale należy sobie odpowiedzieć na pytanie, gdzie jest granica normy, a gdzie zaczyna się absurd. Jak kontrolować działania marketingowe – kilka punktów widzenia Mam dużo klientów. Tematem, który pojawia się …rzadko (?!) jest pojęcie kontroli w marketingu. Naprawdę rzadko pada pytanie, jak kontrolować na co wydawane są pieniądze klienta. Wiele […] More

  • in

    Marketing a bezradność związana z przełomem roku

    Mam wrażenie, że ledwie wczoraj pisałem podobny tekst – dotyczący problemów agencji marketingowych związanych z przełomem roku, a tu kolejny rok za nami. Pewnie większość osób z branży zna ten ból. Przełom roku, czyli czas kiedy świat staje na głowie, bo koszty zostają, a zlecenia się kończą. Jak co roku, koniec roku to walka o […] More

  • in

    Marketing a problemy z klientami

    Odchodząc nieco od tematyki pandemicznej, pewnie każdy z Was miał jakiegoś klienta, którego nie akceptował i najchętniej by się pozbył. Przez lata pracy w marketingu i u mnie zdarzały się przypadki, że nadawałem na zupełnie innych falach niż mój klient. Pani Prezes Parę tygodni temu zdarzył się ponownie taki przypadek. Trafiła do mnie pani, która […] More

  • in

    Marketing a lockdown gospodarki 2020

    Kto pracuje w marketingu, ten wie że końcówka roku to czas wzmożonego wysiłku. Wszyscy walczą o budżety na przyszły rok. Wszyscy pracują na 110%, tylko po to, żeby dobrze wejść w ten kolejny rok i mieć względny spokój. Odnoszę wrażenie, że nie lubię tego czasu. Chyba się starzeję. Coraz bardziej preferuję ciszę i spokój, niż […] More

  • in

    Świat wraca do …marketingu!

    Po ostatnich ciężkich paru miesiącach, widać wyraźne poruszenie w branży. Rzadko się zdarza, żeby skuteczność w sprzedaży wynosiła blisko 100%. Coś więc musi być na rzeczy …ale po kolei. Świat wstrzymał oddech, również w marketingu Świat stanął kilka miesięcy temu. Nagle przestały latać samoloty, ludzie zostali pozbawieni możliwości powrotu do domu. Później wiele mniejszych firm […] More

  • in

    Reklama dla restauracji – na co warto zwrócić uwagę?

    Całkiem sporo pisałem ostatnio o sytuacji rynku marketingowego w erze CoVid-19. Dzisiaj chciałem skupić się na nieco innym zagadnieniu, a mianowicie o restauratorach. Bary i restauracje są biznesami, które bardzo mocno odczuły skutki lockdown, który mieliśmy od marca do czerwca. Co się zmieni w marketingu dla restauracji? Będąc związany ze światem marketingu, spotykałem się z […] More

  • in ,

    Biznesem rządzą zmysły. Czy marketing sensoryczny będzie się rozwijał?

    Nie przez przypadek w okresie przedświątecznym w galeriach handlowych roztacza się woń pierników lub jabłek z cynamonem. To wszystko część celowych działań, które stanowią część marketingu sensorycznego. Czym dokładnie jest ten trend i czy będzie się rozwijał? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć poniżej. Zacznijmy od definicji. W teoretycznym ujęciu marketing sensoryczny to system działań […] More

  • in

    Marketing w czasach pandemii. Jak prowadzić agencję, żeby nie zbankrutować?

    Gospodarka powoli wstaje z kolan. Rząd odmraża kolejne sektory gospodarki, a jak trzyma się branża? Podobno bardzo źle. Wiele firm zawiesiło kampanię, wiele zrezygnowało – niektóre agencje marketingowe stanęły przed ryzykiem bankructwa. Jest to słowo, którego wszyscy się obawiają? Jak nie dać się w czasach zarazy? Przede wszystkim należy ograniczyć zbędne koszty. Każda firma ma […] More

Wczytaj więcej
Przeczytałeś wszystkie wpisy