in

Promocja strony internetowej

To ważna rzecz.

Marki często tworzą serwisy produktowe, serwisy kampanii, którą tworzą przy współprac z agencjami i domami mediowymi. Nie możemy zapominać oczywiście o promocji strony głównej – tzw. korporacyjnej lub po prostu – strony firmowej.

Jestem zwolennikiem promocji stron internetowych

Może wynika to z doświadczenia, a co za tym idzie – wiedzy, że marki, które należycie podejdą do tego tematu radzą sobie znacznie lepiej w walce o klienta niż marki, które nie inwestują w rozwój serwisu i jego pozycjonowanie.

Marka może nie promować się na Facebooku, Instagramie, może nie publikować contentu na serwisach. Jednak nad pozycjonowaniem każda z nich powinna się pochylić.

Pamiętajmy, że Internet staje się coraz ważniejszy. Sklepy stacjonarne są zamykane i przenoszą się do Internetu, banki i towarzystwa ubezpieczeniowe likwidują swoje placówki i główną aktywność skupiają na działaniach internetowych. A część firm, zwłaszcza tych które zakładają i prowadzą młode osoby, od razu stawia na Internet.

Dla kogo promocja strony Internetowej?

Promocja strony internetowej jest dobrym rozwiązaniem dla firm, które podchodzą poważnie do swojego biznesu i wiążą z nim przyszłość. Czyli dla wszystkich tych firm, które chcą budować wartość swojej marki. Osobiście znam marki, które mają inne podejście. Nie chcą nic budować, podchodzą do tematu biznesu „zarobić tu i teraz”, a po dwóch, trzech latach – zamknąć swój biznes. Następnie otworzyć inny i powielić schemat. Oczywiście są to naganne moralnie biznesy, których nie popieram.

Podmiotami, które muszą promować swoją stronę www, są sklepy internetowe (e-commerce). Bez tej aktywności, czyli pozostawienie serwisu samemu sobie można zamknąć biznes. Samo z siebie nic się nie dzieje – sklep internetowy potrzebuje budżetu i to dużego.

Do tematu promocji strony internetowej można podejść na dwa sposoby. Zakładasz firmę i mozolnie zaczynasz budować coś co wiesz, że da efekty. Tworzysz jeden tekst, drugi, trzeci …stawiasz na rozwój contentu na stronie. Zależy Ci na tym, żeby prawidłowo zoptymalizować i indeksować stronę w wyszukiwarce. Później całe pozycjonowanie, budowanie sieci linków, publikacje contentowe etc. Patrząc z boku pozycjonowanie można porównać do inwestycji w dziecko – wychowujesz je przez kilka lat, „pracując” nad/z nim każdego dnia i mając nadzieję na to, że jak będzie już pełnoletnie, a Ty stary i zmęczony, to Twoje dziecko Ci pomoże.

Działania dla cierpliwych

Z pozycjonowaniem jest dokładnie tak samo – zwróci Ci się ale dopiero po kilku latach. Zawsze powtarzam to klientom, jednak większość osób podchodzi do tematu tak, że na spotkaniu przytakuje i rozumie, podpisuje zlecenie. Kampania trwa 2, 3 miesiące i wtedy dzwoni klient, że to nic nie daje i przerzućmy budżet na Facebooka, czy jakieś inne dziwne narzędzie, które jest wybierane głównie przez społeczny nacisk i błędne przekonanie, że firma na Facebooku być musi. Przy takim założeniu nie zbudujemy dużej marki, niestety.

I teraz pytanie do Was – jak podeszlibyście do swojego biznesu w takiej sytuacji: chcecie założyć sklep internetowy, macie odpowiedni budżet i wiecie, że Wasz sklep potrzebuje promocji. Jak podchodzicie do tego tematu? Jakie kroki podejmujecie, w jakiej kolejności i ogólnie – jako marketerzy co powiedzielibyście takiemu klientowi? Piszcie w komentarzach!

SocialOn

[Głosów:11    Średnia:4.9/5]

One Comment

Leave a Reply

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Jak zdobyć klientów przez Internet?

Korzyści marketingu internetowego