in

Skuteczna agencja marketingowa

Agencja marketingowa jest podmiotem, który może pomóc rozwinąć nasz biznes. Może ona również go pogrążyć, w zależności od tego czy będzie znała się na swoim fachu czy nie.

Co robi agencja marketingowa?

Dla tych osób, które nie wiedzą – agencja marketingowa to firma, która zajmuje się promocją i komunikacją w Internecie (lub poza nim). Najczęściej agencje marketingowe to wyspecjalizowane firmy, które koncentrują się na konkretnych aktywnościach. Możemy do nich zaliczyć takie działania jak influencer marketing, content marketing, social media, SEM & SEO, w tym również pozycjonowanie, tworzenie stron internetowych itd.

Większość agencji jest w stanie przeprowadzić kompleksowe działania, które obejmują większą ilość narzędzi niż tylko jedno, konkretne.

Zadaniem agencji jest opracowanie skutecznej strategii marketingowej, dobranie odpowiedniego języka, którym posługuje się grupa docelowa, doborem narzędzi marketingowych i realizacją całej koncepcji, którą przygotowała.

Jak wybrać agencję marketingową?

Myślę, że na to pytanie nie ma jednolitej odpowiedzi. Ta sama agencja może bowiem dla 1 klienta przeprowadzić świetną, skuteczną kampanię. Dla 2 przeprowadzić działania, które okażą się totalną klapą. Wiele zależy od doświadczenia agencji, od tego jakich klientów obsługują (jak skomplikowane są działania) – inny poziom doświadczenia zdobywa agencja, która obsługuje markę, która działa na cały świat i co chwilę ma kryzysy, a inny poziom gdy prowadzi się kampanię marketingową dla lokalnego biznesu.

skuteczna agencja marketingowa

Rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę jest również czas, który agencja jest obecna na rynku. Im dłuższy staż agencji na rynku, tym większe doświadczenie. Lata obecności na rynku to również liczni klienci, którzy zaufali i prowadzą skuteczne działania z agencją, która jest dla nich partnerem.
Lata obecności na rynku, doświadczenie to również referencje, które powinna posiadać agencje. Najlepiej, gdy będą to referencje na piśmie, z pieczęcią firmową. Takie referencje dają gwarancję, że firma, którą obsługuje agencja marketingowa jest zadowolona ze współpracy i może rekomendować ją innym.

Zaangażowanie agencji i kontakt. Może wydawać się to banalne, ale bardzo często ten element jest tym, który przekreśla współpracę z agencją marketingową. O co chodzi? O to, że wiele agencji nie kontaktuje się z klientami, co więcej – wielu klientów, którzy domagają się kontaktu, nie mogą się go doprosić. Inne agencje zastrzegają sobie, że odpiszą na maila …w ciągu 48 godzin.

Później można przeczytać na różnego rodzaju forach i blogach, że z agencją nie ma kontaktu, wystawiane są faktury ale w sumie nikt nie wie za co, bo żadnego raportu nigdy nie otrzymał. Kontakt z agencją jest więc ważnym elementem, który należy brać pod uwagę wybierając partnera do obsługi marketingowej firmy.

Czy rankingi agencji o czymś mówią?

Nie, rankingi o niczym nie świadczą i niczego nie mówią. One po prostu są, tworzy się je żeby parę firm mogło pochwalić się statuetką i dyplomem. Zarówno nasza agencje jak i wiele innych, zaprzyjaźnionych niejednokrotnie mieliśmy propozycję wzięcia udziału w rankingu i zajęcie czołowego miejsca za jedyne …wyrażone w polskich złotych.

Nie korzystaliśmy nigdy, ale wiele agencji korzysta. Nagrody nie są żadnym wyznacznikiem, nawet te uznawane za prestiżowe, międzynarodowe. Rankingi podobnie – ile rankingów, tylu zwycięzców. Dlatego nie warto się nimi sugerować wybierając odpowiednią.

agencja marketingowa

Zagrożenia związane z wyborem agencji marketingowej

Zagrożeń jest wiele, choć mało kto zdaje sobie sprawę. Zagrożenia dotyczą z reguły topowych, wielkich agencji, które działają na obszarze kilku państw lub całego świata.
Zagrożeniem jest tutaj to, że budżet będzie niewspółmierny do usługi. Dodatkowo działania mogą być traktowane pobieżnie, po prostu „żeby coś było”, bez większego zaangażowania, poświęcenia należytego zainteresowania kampanią. Jest tutaj również ryzyko, że klient wpadnie w worek z napisem „klient gorszej jakości”, rozumianego jako klient „inni płacą więcej”.

W dużych agencjach idealnie sprawdzają się jedynie klienci z wielkimi budżetami – wtedy jest szansa, że ktoś poświęci im należytą uwagę i zainteresowanie. Co z tym idzie – kampania będzie prowadzona zgodnie ze sztuką, a same działania przyniosą określone korzyści, na których zależy marce.

SocialOn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Marketing szeptany a czwarta fala pandemii

Marketing szeptany a czwarta fala pandemii

Marketing w Internecie a telemarketing

Marketing w Internecie a telemarketing